HandelsMarketing har sedan 2011 fått förmånen att utföra över 200 projekt och leverera värdefulla resultat till företag. Sedan start har vi arbetat med allt från börsnoterade bolag och stora koncerner till start-ups och egenföretagare inom vitt skilda branscher. Nedan finner ni ett axplock av alla de kunder och projekt vi har genomfört under åren.
Case
Ett urval av våra referenskunder
Detta säger våra kunder om oss
da Matteo
Studie inför lansering av hållbarhetsmärkning
För att skapa en bättre förståelse för hur da Matteos hållbarhetsmärkning Truly Special skulle lanseras på marknaden genomförde HandelsMarketing en djupgående studie och analyserade vilka affärsmodeller som skulle kunna tillämpas för att upprätthålla värdet hos hållbarhetsmärkningen. Arbetet bidrog till en tydligare bild av hur märkningen skulle kommuniceras för att uppfylla syftet och da Matteo blev väl förberedda inför lanseringen.
Wallenstam
Hyresrätten som premiumprodukt
Wallenstam arbetar strategiskt med sin kommunikation på både hemsida och sociala medier för att belysa hyresrätten som en premiumprodukt. De önskade ett externt perspektiv för undersöka hur deras varumärke upplevdes i syfte att identifiera förbättringsmöjligheter. HandelsMarketing genomförde analyser av Wallenstams kommunikation och bidrog med värdefulla insikter och konkreta tips gällande hur budskap och strategi kunde utformas.
Lagerblad Foods
Löpande samarbete
Lagerblads Foods efterfrågade extern hjälp i syfte att öka varumärkeskännedomen och nå potentiella kunder. Samarbetet inleddes med utformning av en kommunikationsstrategi som bidrog till värdefulla insikter för hur Lagerblads Foods varumärke skulle kommuniceras på sociala medier. HandelsMarketing har sedan dess skapat och publicerat inlägg på Lagerblad Foods sociala medier med målsättningen att öka varumärkeskännedomen och nå potentiella kunder.
Länsförsäkringar
Marknadsundersökning om studenter
Länsförsäkringar efterfrågade kunskap om studenter som målgrupp och deras inställning och attityd kring försäkringar. HandelsMarketing genomförde en marknadsundersökning för att kartlägga studenters boendesituation, konsumtionsvanor samt hur de väljer försäkringsbolag. Undersökningen skapade nya insikter och Länsförsäkringar försågs med rekommendationer baserat på de viktigaste slutsatserna.
