Coop, en av HandelsMarketings nöjda kunder.

Marknadsundersökning

Sammanfattning:
Genom en omfattande marknadsundersökning kring konsumentbeteendet hos studenter levererade HandelsMarketing ett övergripande kunskapsunderlag för Coop Väst och Coop Sverige.

Utmaning:
Coop, som är en av Sveriges ledande dagligvarukedjor, saknade kunskap om målgruppen studenter gällande köpvanor och attityder till medlemsskap.

Lösning:
HandelsMarketing utförde omfattande marknadsundersökningar bland studenter i Västra Götaland. Genom fokusgrupper, fältstudier och enkätundersökningar inklusive förstudier och teoretisk kartläggning kunde HandelsMarketing kartlägga konsumentbeteendet hos studenter.

Resultat:
Undersökningen mynnade ut i en rapport med ett kompletterande presentationsunderlag innehållandes de viktigaste slutsatserna. Insikter kring studenters matvanor och inställning till dagligvarubutiker presenterades för Coops ledningsgrupp och användes senare som ett övergripande kunskapsunderlag för både Coop Väst och Coop Sverige.